Skip to content
Home » האם לבחור השתלות שיניים או כתרים

האם לבחור השתלות שיניים או כתרים

לאחר סקירת אפשרויות הטיפול שלך, אוכל להכין עבורך אחד ממספר מרשמים בעל פה ופונקציונליות. בעוד שמטרות הטיפול של כל אחד הן ייחודיות, אני אשתמש בממצאים הקליניים שלי, יחד עם המגבלות הבריאותיות והפיזיות של גופך ומצב הפה והשיניים שלך כדי לפתח תוכנית טיפול מותאמת אישית בפה להגנה על בריאות השיניים והפה שלך.

השתלות שיניים

רפואת שיניים היא אחד הטיפולים היעילים ביותר להחלפת שיניים חסרות. עם טיפול ומיקום נאותים, תותבות הנתמכות בשתל יכולות להחזיק מעמד עד שלושים שנה ואף יותר. השתלים הוכחו כמשפרים את איכות הדיבור, והם משמרים את מבנה עצמות הפנים שלך. בנוסף, הם יכולים לשפר את תפקוד האכילה, הלעיסה והדיבור, וכתוצאה מכך פחות בעיות ואי נוחות מתותבות.

באופן כללי, הנחת שתלים דנטליים היא הליך ללא כאבים. עם זאת, הנחת השתלים תהיה הליך זעיר פולשני ונוח במידה והשתלים יונחו בפרוטוקול המתאים. כשהם ממוקמים כראוי, השתלים הדנטליים מחלימים במהירות ואינם דורשים תחזוקה ברגע שהם מתרפאים.

כתרים לשיניים

בעוד שתותבות יכולות להיות אופציה מעשית עבור אנשים רבים הזקוקים להחלפה של לפחות חלק מהשיניים שלהם, ייתכן שעדיין תעדיף שיקום שיניים מסורתי יותר או ציפוי שיניים במקום שיניים תותבות אם אתה:

יש לך שיניים קיימות שיכולות להפיק תועלת משינוי צורת, גודל וצבע שיניים

מתמודד עם קשיים ייחודיים בשיקום שיניים חסרות

שוקלים מיקום שתלים כדי להגן על היכולת שלך ללעוס, להפחית שחיקה ושבירה של שיניים

אם יש לך שיניים קיימות שיכולות להפיק תועלת מהליכים משקמים כגון כתרים דנטליים, אני יכול לבנות מחדש או לצפור את השיניים שלך באמצעות חומר דמוי אקריליק שמוצמד לשיניים הטבעיות שלך. על ידי עיצוב מחדש של האמייל והדנטין הבסיסי, ניתן לייצר את הכתר הדנטלי כדי לשנות את הצורה והגוון של השיניים הקיימות שלך. ניתן לעצב את השיניים שלך כך שיתאימו לקווי המתאר של הפנים שלך ולהחזיר אסתטיקת פה משופרת או שאתה יכול להיות מטופל עם ציפוי שיניים אחד או יותר. בכל מקרה, אם תרצה לשנות או לצבוע את השיניים שלך, תרצה להבטיח שהן ישמרו על צבען הטבעי.

ניתן להשתמש בשניים, ארבעה או יותר שתלים כדי לתמוך במספר כתרים, או אפילו בכל קשת השיניים החלופיות למעלה ולמטה. בדרך כלל מסיבות אסתטיות, נעשה שימוש נפוץ יותר בכתרים דנטליים, ומשתמשים בשתלים כאשר צריך להסיר את כל השן (עקב טראומה, עששת או טראומה). שתלים דנטליים נחשבים לשיניים קבועות, וייתכן שיהיה צורך להחליף כתרים כל 10-15 שנים. אם העלות אינה בעיה, קחו בחשבון ששתלים הם כמו שיניים קבועות, וייתכן שיהיה צורך להחליף כתרים כל 10-15 שנים.
עבור עוד פרטים מורחבים בתחום של השתלות שיניים ברחובות מומלץ להעיף מבט ב- dental-clinics.co.il

גורמים רבים ממלאים תפקיד בבחירת הכתר או השתל

כולל גיל ומצב השיניים, עלויות נלוות וזמן פנוי. ייתכן שיש לך בעיות בריאותיות בסיסיות או גורמים ייחודיים בחייך שעדיין לא שקלת, מה שעשוי להצביע על כך שכתרים או שתלים הם האפשרות הטובה ביותר שלך. התקשר ל-Gregory S. Rutherford, DDS, PA ונעזור לך להחליט מהי האפשרות הטובה ביותר עבור שן שבורה, כתר או השתלת שיניים.
לפרטים מורחבים בנושא של האם לבחור השתלות שיניים או כתרים והשתלת שיניים מחירון כדאי להעיף מבט ב- dental-clinics.co.il

אם אינך בטוח אם עליך לשקם שן עם כתר או להחליף אותה בשתל

השתמש בעצות הבאות כמדריך. לעתים קרובות הסיבה לשיקום השיניים קובעת איזה כתר שיניים עדיף על השתל. כאשר העששת התפשטה עד כדי כך שהסתימה תהווה את רוב השן, רופא השיניים עשוי להציע כתר דנטלי.

הכן את השן על ידי הסרת קצת אמייל כדי לפצות על עובי דופן הכתר. המשמעות היא שאם השיניים שלכם נשברו לקו החניכיים, או אם נותרו רק כמה שיניים מעל קו החניכיים, לכתר לא יהיה כמעט מבנה שיתקן אותו.

לכן, אם אתה צריך לשקם במהירות שן, כתר שיניים הוא אופציה טובה כל עוד יש לך מבנה שן מספיק והשורש לא ניזוק. אם אחת (או יותר) מהשיניים שלך נפגעה מעששת או טראומה, רופא השיניים שלך עשוי להציע כתר או שתל כפתרון.

שתלים דנטליים אינם מתקנים שיניים פגועות כמו כתרים

הם למעשה מחליפים שיניים חסרות. בדיוק כמו שמשתמשים בכתרים לעתים קרובות כאשר סתימה אינה אפשרית, השתלות שיניים יכולות לחסוך חיוך כאשר השן כל כך פגומה שהיא לא יכולה לתמוך בכתר. כתרים משמשים לרוב כאשר השיניים נרקבות או פגומות באופן חמור וסתימות אינן אפשרות טיפול מתאימה. בניגוד לכתרים דנטליים שפשוט מניחים על השיניים, כתרים להשתלת שיניים דורשים ניתוח ויכולים לקחת מספר חודשים עד להחלמה מלאה.

שתל דנטלי יכול להגן על השיניים סביב הכתר שכן

הוא מחליף את השורש האבוד של השן תוך שמירה על צפיפות העצם. כמו כן, השיניים של השתל יוצרות חיבור חזק עם עצם הלסת. השתלות שיניים אינן תלויות בשיניים סמוכות – בהשתלת שיניים רופא השיניים יכול להחליף שן חסרה אחת או מספר שיניים אבודות, ללא קשר למיקומן.

אם למטופל יש סיכון גבוה לעששת (תעלת שורש וכתרים נדבקים מחדש), שתל הוא הפתרון הטוב ביותר. אם נותרה כמות מינימלית של שן בריאה כדי לתמוך בשיקום, יש לבצע שתל.

יתרון נוסף של אפשרות הכתר והגשר

הוא שההליך אינו מצריך ניתוח, בעוד שתלי שיניים מצריכים ניתוח על מנת לעגן את השתל לעצם הלסת. ניתן להניח כתר דנטלי בודד מעל תעלת השורש במקום להסיר את השורש לצורך הנחת השתל. בניגוד לכתר, שבשימוש לבדו מתחבר לשן טבעית חלקית, שתל דנטלי, כאשר הוא מונח, הוא בעצם שן חלופית.

שתל הוא מוט מתכת הפועל כשורש שן מלאכותי. מדובר בשן קשה, בעוד שהעטרה לרוב נמצאת רק בחלק העליון של השן. אבל בעוד כתר השתל מחובר לעמוד ולסמוך, כתר דנטלי רגיל מתאים לשן המקורית.

כאשר מניחים כתר על שן בעלת מבנה שורש קיים

הכתר על השתל יחליף שן שלמה אחת או יותר, כולל השורש. השיניים המלאכותיות הנתמכות על ידי השתל ימלאו את החלל שמותירות השיניים החסרות וימנעו מהשיניים הנותרות לזוז. כמו שיניים טבעיות, כתרים להשתלת שיניים יכולים לבטל מחסומי שפה הנגרמים מהרווח בין השיניים. מכיוון שהכתרים על השתלים נראים כמו שיניים טבעיות, הם מחזירים את יופי החיוך של המטופל.

אם עדיין יש לך שן שניתן לשמר באמצעות טיפול שורש מוכתר

ישנם יתרונות רבים לשימור השן הטבעית שלך. כמובן שיש הבדל בין כתרים לכתרים בשתלים, אך שני ההליכים הללו יכולים לסייע בשיקום השיניים ובחיזוקן בתהליך. למרות ששניהם פתרונות יעילים לשיקום שיניים, הם למעשה לא אותו דבר.

לגמלאים ותיקים הזקוקים להחלפת שיניים מרובות עשוי להמליץ לבחור בשיניים תותבות או כתרים

בעוד שאנשי מקצוע צעירים שצריכים להחליף שן אחת בלבד עשויים להמליץ על השתלות שיניים שיכולות להחזיק מעמד עשרות שנים. לגבי שיניים בעייתיות ארוכות טווח, ד"ר מאי והמטופל עשויים להחליט שבמקום לנסות כל הזמן טיפולים אחרים שאולי לא יחזיקו מעמד לאורך זמן, עדיף להסיר את השן ולהחליף אותה בשתל.

ב-Dental Restorative Group

אחד מרופאי השיניים המומחים שלנו יעריך את בריאות הפה הכוללת של מטופלי בלמונט כדי לקבוע אם הם מתאימים להשתלה וניתוחי פה שכן השתלים דורשים עצם בריאה להצמדה. יתכן שיידרש השתלה עקב עששת בלתי הפיכה, מחלת חניכיים חמורה או תאונה.

בעיות מסוימות

כגון הליך טיפול שורש כושל, מחייבות גם את הצורך בשתלים. שיניים חסרות עלולות להוביל לחוסר יישור שיניים ולגרום לסיבוכים דנטליים שונים. מצד שני, החלפת שיניים אבודות יכולה למזער את הסבירות לבעיות כאלה ואף למנוע אובדן עצם.

במקרה זה

רופאי שיניים צריכים ליצור גשרים ארוכים יותר כדי להחליף את השיניים הללו. לדוגמה, במקרה של גשרים דנטליים, השיניים הטבעיות משני צידי הרווח שהשיניים החסרות משאירות חייבות לספק תמיכה לגשר. כאשר משתמשים בגשר להחלפת שן חסרה, רופא השיניים צריך לחבר מחדש את הגשר לשן הבריאה הסמוכה.

נכון לעכשיו, החלפת שן אבודה אחת או יותר בגשרים או כתרים הנתמכים על ידי שתלים דנטליים היא אופציה מצוינת. צדדיות מלאה; ניתן להחליף שן חסרה בשתל דנטלי בודד, מספר שיניים חסרות בגשר נתמך בשתל, או קשת מלאה בתותב נתמך בשתל.

עם טיפול טוב

כתר או שן חלופית המחוברת לשתל דנטלי ייראו, ירגישו ויתפקדו בדיוק כמו השיניים הטבעיות שלך, מה שאתה עלול לשכוח שזה לא. הם נראים ומרגישים כמו השיניים האמיתיות של המטופל. עדיף להתייעץ עם רופא השיניים שלך כדי לראות אם כתר או שתל מתאימים לך.

 

דילוג לתוכן