Skip to content
Home » החלפת ברך בגישה קינמטית

החלפת ברך בגישה קינמטית

הרופא אמר לכם שאין מנוס מלבצע ניתוח החלפת ברך בגישה קינמטית?
סובלים מכאבים ועדיין לא ניגשתם לרופא לקבלת אבחנה?
תוהים לעצמכם במה מדובר?
על השיטה הקינמטית ועוד מידע חשוב שכדאי לדעת, במאמר הנוכחי

החלפת ברך בגישה הקינמטית- מה זה אומר?
החלפת ברך בגישה הקינמטית הינה גישה ייחודית ונפוצה למדי בתחום ניתוחי החלפת ברך. מטרת השיטה, בשונה מניתוח החלפת ברך מסורתי, מבוססת על שימור מבנה הברך הטבעי. לצורך כך, הרופא המטפל ממקם את השתל המלאכותי בזווית הזהה לזווית הטבעית של ברך המטופל, וכך הציר המקורי והטבעי, נשמר. יציבות המטופל לאחר ניתוח מסוג זה טובה הרבה יותר ממידת היציבות ואיכותה המתקבלת לאחר ניתוח החלפת ברך מסורתי. בנוסף, תנועות המטופל נשארות טבעיות כפי שהיו לפני השחיקה אשר הובילה לצורך בניתוח.
ניתוח החלפת ברך עשוי להוות כפתרון מתאים ויעיל במקרים שונים, אך שכיחות הניתוח נפוצה בעיקר בקרב גילאי 65+, שכן, עם חלוף השנים רקמת הסחוס העוטפת את מפרק הברך הולכת ונשחקת, ומכאן, אצל חלק גדול מהאוכלוסייה, הדרך לניתוח החלפת מפרק ברך אינה כה ארוכה.

סימפטומים המדליקים נורה אדומה ומעלים את השיקול לביצוע ניתוח
-אם אתם חשים כאבי ברכיים בזמן פעילות קלה או מאומצת, ואף בעת מנוחה- זה המקום לשקול ניתוח החלפת ברך
-אתם צולעים, ולא, לא נקעתם או שברתם את הברך
-תחושת נוקשות של הברך
-הגבלות תנועה
-נפיחות של הברך והחמרת הכאב בזמן כיפופה
-הופעתם של עיוותים לפחות במדור ברך אחד
-אתם שומעים 'חריקות' כשאתם מכופפים את הברך
אנשים רבים הסובלים מכאבים בברך או הגבלות תנועה שונות, מוציאים את עצמם מוותרים על פעילויות או תחביבים שונים המצריכים שימוש בברך, וכך שגרת חייהם מנוהלת על ידי הברך, ולא הם מנהלים את שגרת חייהם. כשהסימפטומים מופיעים, והחיים, אינם חיים, ההגבלה בתנועה משתלטת על תחומי התפקוד ומידת הכאב מנהלת את התנהלותכם, זה בהחלט המקום והזמן לשקול ביצוע ניתוח החלפת ברך. זכרו, עם בריאות- אסור לשחק! וההמתנה בהחלט מיותרת, מאבחנים, מטפלים וחוזרים לחיים! כמה פשוט, ככה טוב.

כיצד מתכוננים לניתוח?
במהלך מספר שבועות טרום ביצוע ההליך הניתוחי, אורתופד מומחה עשוי לדרוש מכם תדרשו לעבור בדיקות שונות בכדי לגשת אל הניתוח מתוך נקודת מוצא טובה מבחינה בריאותית. בין הבדיקות הנפוצות ניתן למנות:
-בדיקה קלינית כללית
-בדיקת שיניים
-בחינת התרופות בהם משתמש המטופל
-בדיקת מעבדה
-הרזייה
מזדהים? רגע לפני שאתם ממשיכים הלאה… לחצו כאן למידע נוסף

דילוג לתוכן