Skip to content
Home » התאמות בבחינת הפסיכומטרי

התאמות בבחינת הפסיכומטרי

לדיון מפורט על סוגי מבחנים אלו וכיצד להשתמש בהם לגיוס, עיין במאמר שלנו שימוש במבחנים לגיוס. מבחנים אלו הם רק אחד מיני סוגים רבים ושונים של הערכות שתוכל להשתמש בהן בגיוס ופיתוח הקריירה שלך. לא כל המועמדים נבחנים לאותן תכונות אישיות, אך מבחנים כוללים לרוב שאלת אישיות, שיפוט מצבי, חשיבה ביקורתית, חשיבה מספרית, מיומנויות שונות, חשיבה מילולית ועוד.

בדרך כלל הם יכולים לשפוך אור על רמת המוחצנות של המועמד

כישורים חברתיים וחשיבה הגיונית. הערכות פסיכומטריות מספקות למחלקת משאבי אנוש מידע מפורט על אישיותו, יכולותיו ויכולותיו של המועמד – מידע חשוב לקבלת החלטה סופית על גיוס עובדים. בהתאם לפרטי התפקיד, ניתן להשתמש במבחנים פסיכומטריים במרכזי הערכה כדי לקבוע את התכונות ההתנהגותיות, היכולות הקוגניטיביות והאישיות של המועמדים. מבחני יכולת מודדים הכל, החל מיכולת קוגניטיבית ועד מיומנויות ספציפיות יותר כמו חשיבה מספרית.

מבחני מיומנות מודדים יכולת כללית ללמוד

לעבד מידע ולפתור בעיות. מבחני אישיות, מיומנויות, הערכות השלכתיות ומבחני כישורים כגון מבחני אינטליגנציה ואינטליגנציה רגשית הם קטגוריות בסיסיות של הערכות פסיכומטריות. מבחן פסיכומטרי הוא פעולה או הערכה שנערכים לבחינת הבדלים אינדיבידואליים העשויים להשפיע על התאמתו של המועמד לעבודה. שם התואר פסיכומטרי משמש לתיאור מבחנים פסיכולוגיים (בשימוש נפוץ במסגרות חינוכיות ומקצועיות) שהם סטנדרטיים ומוכחים כאמינים ותקפים בתחומים כמו אישיות, כישורים, יכולות ותחומי עניין.

מכיוון שאובייקטיביות

היא המפתח לשימוש בהערכות אלו, מבחן פסיכומטרי טוב מייצר תוצאות הוגנות ומדויקות בכל פעם שהוא מבוצע. ציוני אחוזים משמשים בדרך כלל בהערכת מבחנים מכיוון שהם מספקים למעסיקים פלטפורמה חסרת פניות להשוואת ציונים בין מועמדים שונים שניגשו לאותו מבחן. בהתאם לתוצאות של מועמדים אחרים במבחנים פסיכומטריים, ציון המעבר עשוי לעלות או לרדת. בנוסף, מעסיקים בדרך כלל דורשים ציונים גבוהים יותר במבחנים המעריכים את הכישורים המתאימים ביותר לתפקיד.

גיוס-כאן

מבחנים יכולים לעזור למגייסים ולמנהלי גיוס עובדים לקבוע את המועמדים הטובים ביותר לתפקיד. חברות ייעוץ מובילות כמו Deloitte התאימו תהליך זה באמצעות מבחנים פסיכולוגיים המספקים תובנות חשובות לגבי אישיותו של המועמד. ארגונים מכל הגדלים, מסטארטאפים ועד חברות Fortune 500, משתמשים בבדיקות פסיכולוגיות כחלק מתהליך ההערכה הקפדני הנדרש לבניית צוות חזק של עובדים עם כל המאפיינים והכישורים הדרושים. מעסיקים יכולים להשתמש במידע שנאסף באמצעות מבחנים פסיכולוגיים כדי להבין טוב יותר את נקודות החוזק ואת תחומי הסיכון של המועמדים, ולהשתמש במידע זה בשלבים האחרונים של תהליך הגיוס, כגון ראיונות פנים אל פנים או סרטונים.

עבור אלה שרק מתחילים את הקריירה שלהם ומחפשים את מסלול הקריירה הנכון

סקרי עניין כגון Hollands Codes ו- Scheins Career Anchors יכולים להיות גם מבחנים פסיכומטריים שימושיים. כאשר אתה מגיש מועמדות לעבודה באמצעות משרות בשירות הציבורי, תישאל אם אתה צריך לגשת למבחנים המקוונים שלנו. כדי לבדוק אם אתם זקוקים להתאמה, כדאי לעשות כל מאמץ לעבור את אחד ממבחני התרגול שלנו לשירות הציבורי. לאחר הגשת הבקשה, המגייס ייצור איתך קשר על מנת לאשר את סוג ההתאמה הנדרשת. אם ההתאמות הנדרשות למבחנים מקוונים קשים, ייתכן שהמגייס יצטרך לקבל אישור ממנהל הגיוס.

אם הצהרת על נכותך

אל תפחד לבקש התאמות סבירות אם אתה חושב שזה עשוי להשפיע על עבודתך. על פי חוק השוויון 2010, מעסיקים נדרשים לבצע שינויים סבירים בתהליך הבחירה. סוכנויות גיוס מסוימות עשויות לספק למועמדים משוב מיד לאחר הראיון. העדות עשויה להכיל מידע מפורט על תוצאות המבחן ומשמעותן עבור כל מועמד.

אם אינך יכול לדבר שוטף

אנא קח עט ודף כדי לרשום את כל השאלות שיש לך לגבי הבחינה, ובקש מהמנהל לרשום את התשובות. שאילת שאלות לניהול מבחן מול הקבוצה עשויה לגרום לך להרגיש לא בנוח. אם אתם מכירים את הבדיקה שתתבצע, יש פחות סיכוי להיכנס לפאניקה או לעשות טעויות מטופשות.

רוב הבדיקות שלנו מתוזמן

מה שאומר שאתה יכול לקחת כמה זמן שאתה צריך. אם תתבקש לגשת לאחד המבחנים שלנו לפי לוח זמנים, אתה עשוי לתהות אם בקשת זמן נוסף עשויה לעזור לך. לדוגמה, לעתים קרובות ניתן לתת למועמדים דיסלקטים יותר זמן לבדיקה.

מעסיקים המשתמשים במבחנים פסיכומטריים דומים בתהליך הגיוס שלהם צריכים לספק גמישות מסוימת בצורה של התאמות סבירות למועמדים עם מוגבלות

לא ניתן להציג את כל התנאים וההגדרות האפשריים, אך רשימה זו מספקת כמה דוגמאות להגדרות עבור תנאים שונים.

ישנן שיטות וגישות רבות שחברות יכולות להשתמש בהן בעת גיוס עובדים חדשים. המומחה המוסמך לפסיכומטרי עבר הכשרה והסמכה משמעותית על מנת שיוכל לבחור את המבחנים המתאימים לתפקידו ולהעריך את התוצאות.

אתה יכול גם להשתמש במבחני כישורים ומיומנות כדי לקבוע את יכולתו של אדם לבצע משימות ספציפיות. אבל אתה יכול לבדוק מדגם מייצג של הקבוצה ואז ליישם את התוצאות על האוכלוסייה הספציפית שאתה בודק.
למידע מורחב על התאמות בבחינת הפסיכומטרי והתאמות בפסיכומטרי כדאי לבקר ב- mtml.co.il

תהליך הערכה עצמית זה יעזור לך להתכונן טוב יותר למבחנים עתידיים ולבצע את ההתאמות הנדרשות לתכונות אישיות לא רצויות

חלק מהמועמדים יתעלמו לחלוטין מהמבחן ומסיבה זו עשויים שלא לבצע שינויים חיוביים בכישוריהם, בהתנהגותם ובאישיותם, מה שיעלה להם גם בהזדמנויות עבודה עתידיות. רוב האנשים עם מוגבלות יכולים לגשת למבחנים מקוונים ללא סיוע.

בית הדין המליץ ל-GLS לבדוק את הנהלים שלה לגיוס מועמדים עם מוגבלות

כדי לאפשר גמישות רבה יותר במשטר המבחנים הפסיכומטריים. כמו כן, המליץ בית המשפט ל-GLS לבחון את נהלי גיוס מועמדים עם מוגבלות ולהעניק גמישות רבה יותר בשיטות הבחינה הפסיכומטרית. בעניין השירות המשפטי הממשלתי נגד ברוקס, בית המשפט לערעורים לעבודה מצא את GLS מפלה מבלי לשנות את המבחנים הפסיכומטריים הסטנדרטיים שלו למבקש עם תסמונת אספרגר. בעקבות שאלתה, גב' ברוקס יצרה קשר עם GLS וביקשה שינויים במבחנים הפסיכומטריים הסטנדרטיים המבוססים על תסמונת אספרגר שלה.

במסגרת הבקשה התבקש להשתתף במבחן שיפוט לעובדי מדינה. כחלק מתהליך הגיוס, כאשר פניתי לשירותי הממשלה, התבקשתי לעבור מבחן שיפוט. טקסט הבדיקה ניתן להתאמה אישית מלאה בהגדרות התצוגה – אתה יכול לערוך אותו לפני הפעלת הבדיקה.

דילוג לתוכן